Direktlänk till inlägg 30 november 2016

Hjältar och demoner

Av Henrik - 30 november 2016 10:49

Bakom den där dörren sitter han, livrädd och i panik helt ensam med den där demonen i det vackra huset ute på landet.

Den demonen, den värsta av dom alla han som inte tvekar om att förstöra drömmar och självförtroende. 

Förut var den demonen något man inte kunde vara utan tills det gick för långt och allt blev bara värre och värre. Demonen blev på ett sätt maktgalen och beroende av att fly världen på ett äckligt sätt. Varje dag satt han bakom dörren och höll tummarna på att demonen inte skulle dra ner dörrhantaget till det minsta rummet i huset. för där satt han, den tysta fula människan som aldrig var social och var den svagaste av människor. Han som aldrig sa nej till sina demoner och därmed förlorade mycket på grund av det. mycket matriellt och förhållanden som sprack på grund av dom där demonerna.

(Demonerna kan vara en människa och kan även vara våra tankar)

ständig i flykt från den värsta demonen med att stanna hos vänner och få ett annat tänkande. för var han i huset instängd med demonerna fick han ständigt höra vad för fel han gjort och aldrig gjort rätt för demonen. ständigt kedjad och nertryckt i närvaron med demonen. Men för han var det normalt det va alltid så här, får ju aldrig ordet vid bordet och ständigt göra det dom demonerna vill och dom skulle alltid ha uppmärksamhet. det bästa som kunde hända var att demonerna slogs om ljuset för mest uppmärksamhet  och det gjorde så att han den där pojken fick en mikro semester och kunde andas ut. flykten var nära för pojken, nu var han student och satt i en hjältes bil i framsätet och överlycklig att kampen mot skolan var över och nu fick frågan om du vill bo hemma hos mig i småland.

grabben sade ja, det var inget att tveka om det var ju nu chansen att börja om på något nytt och bli kung över sitt egna liv! nu var chansen att hitta sig själv och bli bosatt 40 mil ifrån Djävulsdemonen. men där kom konsekvenserna, han var även tvungen att bo så långt bort från sina hjältar. dom där två hjältarna som bor i södertälje, en av dom har han känt sedan början av högstadiet. den hjälten bjöd med honom in till hans familj, en familj som visade glädjen med livet och en gemenskap utan dess like. en familj som jag kunde vara hos när det var som svårast. den hjältens förmåga att få en till ett paradis av glädje och en flykt från verkligheten.

den andra hjälten som kom in i hans liv, en vän som han aldrig vill förlora, en vän som alltid är där och leder en ur graven för att se till så att han står på benen. en hjälte som han tänker på dagligen för att få motivation till att kämpa och gå med huvudet uppåt och se möjligheterna, den här hjälten har fått bort självskadat beteende från honom. det leendet som är utav guld och den personligheten som kan få vem som helst på benen och den auran som hjälten har är läkande. en äkta vän och någon med stort hjärta som man gör allt för och vet att man får något tillbaka, en individ med potential till att göra vad en hjälten vill med pojken bakom ryggen för all stöttning.

hjältarna har den största platsen i pojkens hjärta och det vet dom.

och så har pojken den hjälte som vart med sen födseln, modern som alltid trott på honom och alltid vart där för en oavsett vad. hon som är ängeln på jordens yta. 

och den hjälte som han skulle vara med nu är fadern, han som alltid skyddat pojken från faror och med en personlighet av guld som alltid vill det bästa för folket runt om kring. en riktig ledare. en förebild. så en fader ska vara.

pojken tog vara på chansen att fly till nya möjligheter. ett nytt äventyr börjar.

med demonerna nu i huvudet istället för i pojkens närhet så börjar livet på nytt.

kärlek till hjältarna ni räddar liv.

ni har räddat den här pojkens liv.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik - 26 februari 2017 03:24

Känner att jag vill dela med mig av hur mina dagar ser ut i en sådan här livstil som jag har.   Jobb dagar: 07:00 dags att gå upp och äta frukost havregryns gröt eller flingor i en bra portion med en Protien gainer för att få en bra start. ...

Av Henrik - 3 februari 2017 23:15

Mja.....börjar så här att jag mår idag någorlunda bra, mycket som alltid. jag har ju blockat en människa både från FB och denna människa kan ej nå mig på mobilen heller pågrund av spärrat nummer...jag har aldrig mått så bra av att puscha bort något...

Av Henrik - 4 december 2016 00:00


Detta år är ett år man vill glömma men ändå njuta av. det har vart en riktig berg o dal bana, ett underbart år med så mycket skit. Det personer kanske inte vet är att jag är en otroligt skygg människa. Jag vågar liksom inte att ringa nära vänner, f...

Av Henrik - 3 december 2016 03:00

Hela världen skulle vändas upp och ner. En solig sommardag i Vårberg vandrade den unga Lukas runt med sina vänner då dom hade precis haft skolavslutning och lämnat lågstadiet för att nu börja kämpa med mellanstadiet. 23 grader varmt ute så tvekade ...

Av Henrik - 1 december 2016 01:45


  jag är en människa som jobbar var dag på att utvecklas till att bli en inspiration källa och någon man kan se upp till och först måste jag bli den människan man kan se upp till. jag har ofta drömmar om att ha ett barn, en egen familj, någon som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards