Direktlänk till inlägg 3 februari 2017

Detta blir små konstigt

Av Henrik - 3 februari 2017 23:15

Mja.....börjar så här att jag mår idag någorlunda bra, mycket som alltid.

jag har ju blockat en människa både från FB och denna människa kan ej nå mig på mobilen heller pågrund av spärrat nummer...jag har aldrig mått så bra av att puscha bort något negativt från mitt liv.

inte nog med det så är jag överlycklig och almänt glad pågrund av mina vänner och näras lycka i livet, det är min bästa vän som får mig att trampa fram och så är famliljen som alltid där också och får mig att komma upp stark!

jag älskar för nurvarande livet.


men nu vill jag komma till ämnet som jag nyligen funnit ett stort hjärta i och en gigantisk passion i.

det handlar om Kroppsbyggning, kost och mentalt arbete.


när det gäller Kroppsbyggning är det inte bara gymmet där man ska prestera och det är just gymmet som är enklast.

jag har bara hållt på sen i midsommar då jag var på en sjukligt undernärd vikt, sen arbetade jag upp mig till en stadig vikt och satsade hårt på gymmet....kanske lite väl orutinerat i början med allt gymmande. körde till en början 5 dagar i veckan med pass på cirka 1,5 timme. det hände saker men kände kroppsligt att det var riktigt utmattande.

det tog ungefär en månad i allt tills jag hittade min gud och förebild i denna kultur, självklart är min farbror en stor förebild och syrran såklart men nu snackar jag om Dorian Yates.

Dorian Yates kungen av träningsformen H.I.T (High Intensity Training) 

jag studerade allt med honom på dom få filmerna från youtube och hans smeknamn var ju The Shadow så namnet säger allt.

jag tog en chansning i att testa H.I.T och det var det bästa jag gjort sen jag började i somras, det handlar om att du tillexempel kör rygg ett pass och du kanske kör cablerodd, då handlar det om att kanske köra 3-4 set max med att du börjar lätt och sedan avslutar i sista settet med väldigt tungt tills du misslyckas.

och ett resultat jag la märke till att istället för att köra 1.5 timme och istället köra 45-50 minuter riktigt hårt gav kroppen en mycket positiv respons.

en enkel och mycket bra tips dorian ger ut när man kör är att tänka så här:

du har tre olika lägen på din muskel och vi kör nu armcurls.

den första rörelsen är den positiva då du drar upp vikten mot hakan, den positiva rörelsen är den svagaste.

det andra läget är låsningen, det är då vi har vikten i lås och rör den inte någonstans och det är där vi spänner muskeln och sliter ut den.

sen har vi det starkaste läget då vi kör negativt, då vi kämpar tillbaka med vikten till starten, det är här vi sliter musklerna och får dom att växa som mest.

det många gör fel är att man tänker endast på den positiva rörelsen och kör snabbt tillbaka istället för att verkligen slita ut allt och få resultat.

det bästa är om du har en partner med dig när du kör H.I.T eller maskiner där du kan få hjälp med den positiva rörelsen och fokusera på den negativa.

jag kör endast H.I.T nu och kör alltid ensam och jag får blickar då jag verkligen sliter ut mig och låter på gymmet.

jag vill inte gå ut från gymmet och ha den känslan av att jag inte har gett allt.

jag vill bli bäst så är det bara.


kosten för mig är det tuffa och mentala delen går verkligen in där hårt, att tvinga i sig allt man hittar och få i sig så mycket som kroppen kräver för att växa.

jag mår mycket bra

jag älskar detta

peace och snart kommer kanske en till del i detta


#gym

 
 
Isabelle

Isabelle

4 februari 2017 06:00

Hej på dig Henrik !!!. Hur är Läget denna tidiga Morra då ??!!

// Med vänlig hälsning Isabelle //

http://nouw.com/marskatten

http://nouw.com/marskatten

 
Stamp-E

Stamp-E

4 februari 2017 09:39

gött mos. du har helt rätt inställning i livet. om en människa inte kan tillföra något positivt i ditt liv så bye-bye mofo...

ha en superhelg.

mvh Stamp-E

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik - 26 februari 2017 03:24

Känner att jag vill dela med mig av hur mina dagar ser ut i en sådan här livstil som jag har.   Jobb dagar: 07:00 dags att gå upp och äta frukost havregryns gröt eller flingor i en bra portion med en Protien gainer för att få en bra start. ...

Av Henrik - 4 december 2016 00:00


Detta år är ett år man vill glömma men ändå njuta av. det har vart en riktig berg o dal bana, ett underbart år med så mycket skit. Det personer kanske inte vet är att jag är en otroligt skygg människa. Jag vågar liksom inte att ringa nära vänner, f...

Av Henrik - 3 december 2016 03:00

Hela världen skulle vändas upp och ner. En solig sommardag i Vårberg vandrade den unga Lukas runt med sina vänner då dom hade precis haft skolavslutning och lämnat lågstadiet för att nu börja kämpa med mellanstadiet. 23 grader varmt ute så tvekade ...

Av Henrik - 1 december 2016 01:45


  jag är en människa som jobbar var dag på att utvecklas till att bli en inspiration källa och någon man kan se upp till och först måste jag bli den människan man kan se upp till. jag har ofta drömmar om att ha ett barn, en egen familj, någon som...

Av Henrik - 30 november 2016 21:14

Jag må vara ung men jag har mycket i bagaget. Det värsta är när man inser hur dåligt fysiskt man mått och i sedan insett varför allt vart så smärtsamt. Med en dålig ekonomi och stress i en vardag då man hade det tufft med att hitta jobb med de meri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards